Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2017

Μυστικά από "Χριστουγεννιάτικες εορτές"

Τα κρυμμένα μυστικά των Χριστουγέννων....
Γράφει  ο Κυριάκος Ν. Χιώτης

Ας δούμε οι γιορτές των Χριστουγέννων τι παράδοξα ή κρυμμένα μυστικά έχουν.


1. Οι τρεις μάγοι.

Ήταν τρεις ; (Δε θα σχολιάσω ότι ήταν "μάγοι" αυτοί που πήγαν πρώτοι.)

Μόνο στο Κατά Ματθαιο από τα τέσσερα ευαγγέλια του Κανόνα που αναφέρει τους μάγους, οι φωτισμένες , ξεχωριστές οσο και εξέχουσες αυτές προσωπικότητες έρχονταν από την Ανατολή για να προσκυνήσουν τον βασιλέα των Ιουδαίων, δεν μας περιγράφουν κανέναν αριθμό.

Μας λέει ο ευαγγελιστής στο Α/1-2:

«Τοῦ δὲ Ἰησοῦ γεννηθέντος ἐν Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας ἐν ἡμέραις Ἡρῴδου τοῦ βασιλέως, ἰδοὺ μάγοι ἀπὸ ἀνατολῶν παρεγένοντο εἰς Ἱεροσόλυμα λέγοντες· ποῦ ἐστιν ὁ τεχθεὶς βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων; εἴδομεν γὰρ αὐτοῦ τὸν ἀστέρα ἐν τῇ ἀνατολῇ καὶ ἤλθομεν προσκυνῆσαι αὐτῷ»


2. Οι Θησαυροί των μάγων :

Τι μπορεί να απέγιναν οι θησαυροί που παρέδωσαν οι μάγοι στο βρέφος;

Ως γνωστόν στους βασιλείς όταν πρόσφεραν δώρα δεν ήταν δείγματα.

Γράφει ο Ματθαίος στο Β11 «και έλθονες εις την οικίαν (και όχι σε φάτνη -στάβλο)  είδον το παιδίον μετά Μαρίας της μητρός αυτού και πεσόντες προεκύνησαν αυτω και ανοιξαντες τους θυσαυρούς αυτών προσήνεγκαν αυτώ δώρα , χρυσόν και λίβανον και σμύρναν.»


3. Η φατνη :

Τελικά γεννήθηκε σε φάτνη ή σε οικία άλλα μας λέει ο Ματθαίος και άλλα ο Λουκάς.
Σε οικία ο Ματθαίος σε φάτνη ο Λουκάς

Επικράτησε η εικόνα της φάτνης με ανυπόστατες θεωρίες και παραμύθια παπάδων και θεολόγων με την σιγουριά ότι απευθύνονται σε «πρόβατα» που δεν έκαναν ισως το κόπο ποτέ να διαβάσουν αυτό που πιστεύουν .

Ας δουμε τι γράφουν:

Ενώ ο Ματθαιος μας γράφει ότι οι Μάγοι είδαν το παιδί (Ιησου) στην οικία «και έλθονες εις την οικίαν είδον το παιδίον μετά Μαρίας της μητρός αυτού και πεσόντες προεκύνησαν…..»

Ο Λουκάς μάς γράφει ότι ήταν ημέρα απογραφής για τους δημοσίους φορολογικούς καταλόγους των Ρωμαίων και γεννήθηκε σε φάτνη :
Κατά Λουκά Β/7 «Και εγέννησε τον πρώτο και μονογεννη υιόν της και τον περιτύλιξε με σπάργανα
και τον έβαλε μέσα στην φάτνη , διότι λόγω της συρροής πολλών ξένων , που ήλθαν να απογραφούν , δεν υπήρχε δι΄αυτούς τόπος εις πανδοχείον, που εστάθμευσαν δια να περάσουν την νύκτα.»(Τρεμπέλα)

Τελικά υιοθετήθηκε η εκδοχή της φάτνης και η εικόνα αυτής είναι προϊόν κλοπής:

Γεννηση του Διονύσου

Το γλυπτό ανάγλυφο είναι αφιέρωμα του Νεοπτόλεμου από τον δήμο Μελίτης το 330 πχ.
Εικονίζεται το Σπήλαιο του Πάνα ως φάτνη, όπου ο Ερμής παραδίδει το θείο βρέφος Διόνυσο στις Νύμφες, υπό το βλέμα του Διός, του Απόλλωνος και της Δήμητρας.

Διόνυσος: "σωτήρ" και "θείο βρέφος" γεννήθηκε από την παρθένο Σεμέλη

Τον  Διόνυσο αποκαλούσαν "Σωτήρ" και "θείο βρέφος" ο "καλός Ποιμήν" και γεννήθηκε από την παρθένο Σεμέλη... 
Έτσι τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.
Οι προγονοί μας  γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου  πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.

4. Προέλευση της γνωστής εικόνας του Αι - Βασίλη :

Το 1931 η γνωστή αμερικάνικη εταιρεία αναψυκτικών Coca-Cola παρουσίασε τον Άι-Βασίλη με πρωτοχρονιάτικα δώρα τα προϊόντα της εταιρείας στα χρώματα βεβαίως εκείνης. 
Υπεύθυνος για το σχεδιασμό του 'Αι Βασίλη με τη συγκεκριμένη μορφή ήταν ο Αμερικάνος σχεδιαστής Haddon Sundblom ο οποίος και συνεργάστηκε για δεκαετίες με την εταιρεία.

 Η διαφήμιση αυτή υπήρξε εμπορικά τόσο επιτυχής που έμελλε να γίνει σήμα δημοτικότητάς της ανά τον κόσμο. Η μακρόχρονη χρήση του σε διαφημίσεις της Coca-Cola παγίωσε την εμφάνισή του και ειδικά τα κόκκινα ρούχα.


5. Η εικόνα του Αι Βασίλη με το έλκηθρο και τους ιπτάμενους Ταράνδους κλεμμένη.

Ο μυθος για τον ερχομό του Απόλλωνα από τις "υπερβόρειες χώρες"

Κάθε τέλος του φθινοπώρου,  ο θεός ήταν έτοιμος να φύγει για την μακρινή χώρα, τότε έψελναν ύμνους που είχαν θλιμμένο τόνο.
Τραγουδούσαν την αποδημία του Απόλλωνα στην Υπερβορεία χώρα.
Την άνοιξη τραγουδούσαν και καλούσαν το θεό να επιστρέψει από την πολύμηνη απουσία του και γιόρταζαν την επιδημία του θεού. Ο Απόλλωνας ερχόταν πάνω σε ένα άρμα που το έσερναν κύκνοι και κρατούσε στο χέρι του τη λύρα και τη δάφνη. 
Στους Δελφούς τιμούσαν την επιστροφή του με τη γιορτή των Θεοφανίων.


6. Τα καλαντα :

"Τι γράφει το ΠΗΔΑΛΙΟ "ο Ιερός κανόνας" για τα ΚΑΛΑΝΤΑ.
Μπορούν να τολμήσουν οι χριστιανοί ιερείς να πράξουν τον κανόνα;"

ΚΑΝΩΝ ΞΓ

"Οι χριστιανοί όπου κάμουν κατά την 1η Ιανουαρίου τα ονομαζόμενα ΚΑΛΑΝΤΑ, παίζοντας παιχνίδια , χορεύοντας εις τας θύρας των σπιτιών, περπατούντες και πολλά φλυαρίας και ιστορίας γελοιώδεις και στοίχους τίνα τάχα προς τον Μέγα Βασίλειο τραγωδούντες, οι οποίοι πρέπει να εμποδίζονται από τους Αρχιερείς και πνευματικούς και να κανονίζονται να μη κάμουν τα τοιαύτα ΕΘΝΙΚΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΑ πράγματα καθώς λέγει ο παρών ΚΑΝΩΝ"


7. Τι εορτάζει η ορθόδοξη εκκλησία την 1η Ιανουαρίου κάθε χρόνο;
ποια είναι η χριστιανική εορτή της 1ης Ιανουαρίου που αγνοούν οι  περισσότεροι και μένουν μόνο στην χαρά της αρχής του νέου έτους;

Αυτό  που τιμά και εορτάζει η χριστιανική εκκλησία κάθε πρώτη Ιανουαρίου  έχει καθαρά ρίζες εβραϊκές και είναι η περιτομή του Κυρίου.

Δεν είναι κακό ούτε αντικείμενο χλευασμού άλλα πως μετά από τόσο κατηχητικό και τόσες ώρες θρησκευτικών στα σχολεία, τύπου ΙΡΑΝ, δε γνωρίζει κανείς την ύπαρξη της.


Με αυτές τις παραλήψεις, αντιφατικές γραφές και εικόνες χωρίς να είναι κανείς ούτε ερευνητής ούτε θεολόγος μπαίνει  σε σκέψεις.

Ο καθένας ας κάνει τις δικές του  αναλύσεις και ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι μια γιορτή που μένει ζωντανή από παράπλευρες δράσεις και εικόνες παραποιημένες ή  κλεμμένες που η αλήθεια χάθηκε μέσα στις αντιφατικές γραφές και στην προσπάθεια «παπάδων» και  θεολόγων να τονίσουν την σημασία αυτών με ανούσια και ψεύτικα επιχειρήματα.  Το αποτέλεσμα  είναι μια καθαρά υπερκαταναλωτική γιορτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΣΠΑΡΤΗ

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ